Veelgestelde vragen - FAQ
Hieronder kan je de veelgestelde vragen vinden. Heb je geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Neem dan contact met ons op.
01. In welke regio biedt Thuiszorg Popal zorg aan?
Thuiszorg Popal biedt zorg in heel Midden-Nederland.
02. Waarom moet ik voor de thuiszorg van Thuiszorg Popal kiezen?
Thuiszorg Popal heeft in de zorgsector een prestige reputatie opgebouwd met alle instanties inzake haar dienstverlenging. Wij zijn een gekwalificeerde multiculturele thuiszorgorganisatie die gespecialiseerd is in het aanbieden van specifieke zorg- en zorg opmaat. Naast de wijkverpleging leveren wij ook andere zorg.
Om de juiste hulp of zorgvraag adequaat op elkaar af te stemmen, is structurele overleg tussen Thuiszorg Popal een behandelingsteam, huisarts, specialistentransferverpleegkundigen en andere zorgverleners essentieel.
03. Hoe werken wij?
Werken doen we volgens het principe: “Behandel de ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.” Wij begrijpen dat dit slechts de grote lijn is, en dat ieder mens zijn eigen, persoonlijke zorg vraagt. Dat maakt tenslotte ieder mens tot een persoonlijkheid. Wij gaan er van uit dat u de deskundige bent van uw lichaam. Wij proberen met onze achtergrond, kennis en lijnen naar instanties en disciplines een steentje bij te dragen zodat u, met uw beperkingen, zo optimaal mogelijk kunt leven.
Praktisch gezien maken we in overleg vaste afspraken voor de zorg. Zodat u weet waar u aan toe bent.
04. Wanneer kom ik aanmerking voor thuiszorg?
U kunt uw zorg aanvragen door het versturen van dit formulier, gaat u akkoord met de verwerking van uw gegevens door Thuiszorg Popal in overeenstemming met ons privacy beleid.
05. Wat valt er onder wijkverpleging?
Onder wijkverpleging valt verpleging en verzorging die u thuiskrijgt. Bijvoorbeeld hulp bij aankleden, douchen, naar het toilet gaan of wondverzorging.
06. Hoe krijg ik verpleging en verzorging thuis (wijkverpleging)?
Per 1 januari 2015 is verpleging en verzorging thuis onderdeel van het basispakket van uw zorgverzekering. Er geldt geen eigen risico. De wijkverpleegkundige bekijkt samen met u en eventueel uw arts welke zorg u precies nodig heeft.
07. Hoe vraag ik wijkverpleging aan?
Wilt u wijkverpleging aanvragen? Voor verpleging en verzorging heeft u geen verwijzing van de huisarts nodig. Vaak heeft u al wel (intensief) contact met de huisarts. Wilt u wijkverpleging ontvangen? Dan kunt u zelf contact met ons opnemen, of vul het contactformulier in.
08. Is er een wachtlijst voor Thuiszorg Popal?
Thuiszorg Popal kent geen wachtlijsten. Ons streven is om zo snel mogelijk de gewenste zorg op te starten.
09. Welke diensten biedt Thuiszorg Popal aan?
Thuiszorg Popal biedt de volgende diensten:
Persoonlijke verzorging, Verpleging, Palliatieve Zorg, Individuele Begeleiding, Thuis Begeleiding, Levens Coaching, Huishoudelijke Zorg, Groepsbegeleiding.
10. Word er met huishoudelijke zorg ook mijn huis van buiten schoon gemaakt?
Nee, De huishoudelijke taken worden uitgevoerd in de woning die dagelijks of in ieder geval meerdere keren per week worden gebruikt (inclusief aangrenzende hal, trap of overloop.)
11. Hoe kan ik een herindicatie aanvragen?
Op het moment dat u bij Thuiszorg Popal zorg ontvangt en uw indicatie verloopt, neemt de wijkverpleegkundige contact met u op. Zij evalueert uw zorg en stelt aan de hand van uw huidige zorgbehoefte indien nodig een nieuwe indicatie.
12. Hoeveel zorg kan ik krijgen?
U kunt zo veel zorg krijgen als u nodig heeft. Er is zelfs 24-uur zorg mogelijk. Eerst wordt er gekeken wat u nodig heeft. Vervolgens wordt de zorg daarop afgestemd.